Det är bra om du på din profilsida kort beskriver vem du är, vad du arbetar med, vilken slags skola eller annan instans du arbetar på och vad du har för intressen i nätverket. Kanske har du speciella kompetenser eller intressen som andra kan ha nytta av att känna till.

Lägg gärna en bild på dig själv på din profilsida. Det är mycket trevligare med en riktig bild än med den standardbild som automatiskt läggs in i nya profiler.

Ditt bidrag kan du gärna infoga i rutan undertill, men allra viktigast är att du lägger denna information på din egen profilsida.

Taggar: introduktion

Visningar: 474

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Jobbar som SO lärare på Stora Högaskolan i Stenungsund, numer på halvtid. Resterande tid är jag IT resurs för övriga pedagoger inför vår 1 -1 satsning som inleds i höst, samt schemaläggning och en dela annat administrativt jobb. (Frånvarosystem, intranät osv.)
Har huvudet fullt av idéer men får sällan något genomfört eftersom det liksom inte blir av. Är nu fast besluten att ändra på det.. ; )
Hej!
Jag har varit engagerad inom skolpolitiska frågor sedan jag gick i högstadiet. Jag har läst till personalvetare på Stockholms Universitet och kompletterade med arbetsvetenskap på KTH. Sedan har jag deltagit på kurser arrangerade av folkrörelser i Sverige. Just nu studerar jag språk (portugisiska och spanska) på egen hand, med inspiration av föreningen Solidariska tolkar i Sverige.
Jag är med i Dela! för att föja aktuella pedagogiska frågor och förhoppningsvis knyta nya kontakter inom området skola/utbildning.
Universitetslärare i historia och samhällsvetenskap vid Mälaradalens högskola i Västerås och Eskilstuna. Bor i Uppsala. Jag har varit intresserad av högskolepedagogik sedan många år tillbaka och har ett intresse för IT i utbildningen och distanspedagogik. Har till och från även undervisat på ämneskurser i lärarutbildningen. Har också ett allmänt intresse för webbutveckling och informationsvetenskap samt för teknikhistoria och teknikstudier. Hängiven mac- och iphoneanvändare även om jag har PC som jobbdator.

Anser att lärandet vid högskolor och universitet kraftigt behöver utvecklas och förändras då det är alltför traditionellt idag och tycker det är intressant med mötesplatser och nätverk där representanter för de olika utbildningssystem kan träffas och utbyta idéer och erfarenheter över gränserna.
Har precis startat en blogg, utvecklaskolan.blogspot.com, för att dra igång utvecklingsarbete och diskussioner kring metoder och pedagogiskt tänk kring elever och undervisning. Bloggen innehåller inga större teoretiska utlägg eller hänvisningar till forskning, vilket kan vara befriande ibland. Bloggen är mera tänkt som en inspirationskälla, där textmängden hålls nere för att underlätta läsningen - lite mer "pang på rödbetan". Välkommen till en förhoppningsvis intressant läsning. Tyck till, diskutera, utveckla, förändra. Välkommen!
Jobbar som 7-9 lärare i No och Idrottochhälsa på Stora Högaskolan. Alla elever och lärare i år 6-9 i Stenungsunds kommun har det här läsåret fått varsin MacBook. För mig känns det viktigt att kunna utnyttja dem på ett bra sätt. Är nyfiken på hur andra använder sig av nätet.
Jag jobbar på Årstaskolan - www.arstaskolan.se.
Hej, jag jobbar som grundskolelärare sen 4 år tillbaka. För tillfället jobbar jag i de yngra åren men har jobbat på högstadiet och mellanstadiet också. Jag letar ständigt efter inspiration och nya lektionsidéer och tänkte se vad dela har att erbjuda.
Hej!

Jag undervisar i engelska på Mälardalens Högskola (Västerås & Eskilstuna) och har länge gått runt och tänkt att lärandet skulle kunna bli så otroligt mycket bättre (djupare/rikare/roligare etc.) om man använde tiden mellan de fysiska seminarierna till olika onlineaktiviteter. Den här tanken har gjort att jag jobbat mycket med elektroniska diskussionsforum, men sen tog det stopp. Så i våras började jag läsa kursen Digital kompetens och lärande på KTH. Jag är inte klar än men den har redan gett mig massor i form av kunskap, verktyg och idéer som jag vill förverkliga. Ett tankespår jag tänker följa nu är:

bloggar och bloggande är inkörsporten till ökad digital kompetens och hjärtat i lärandet i den digitala världen

Sen är jag inte säker på om uppdelningen i en verklig och en digital värld är meningsfull längre, men det kan vi ta en annan gång...

<3
Elisabeth
Välkommen Elisabeth! :-)
Jag håller med dig om att det känns väldigt konstigt att tala om IRL och på nätet, som något slags motsättning. Det som händer på nätet i form av information, reklam, samtal, diskussion, argumentation, grooming, mobbing ... ja, allt, såväl positivt som negativt är ju på riktigt. Jag tänker att det däremot kan vara fruktbart att skilja på allvar resp spel och lek - för det är väl den skillnaden vi egentligen är ute efter när vi talar om verkliga resp virtuella/digitala världar?
Vänliga hälsningar
Charlotta
Jag jobbar som bibliotekarie på en medelstor gymnasieskola, Ullvigymnasiet i Köping. Som bibliotekarie vill jag gärna vara delaktig i undervisningen och samarbeta med lärarna. Jag tror att ett nätverk som Dela! är en tillgång för oss alla skolvärlden. Att kunna ta del av varandras erfarenheter och idéer och få inspiration...

Biblioteks- och skolfrågor i allmänhet intresserar mig. Liksom frågor som rör digitalt lärande. Marknadsföring är ett annat ämne som engagerar mig.
Hej,
Jag jobbar som en IT-pedagog på Vittra Kronhusparken, Göteborg. Egentligen är den min praktikplats och jag har skapat en hemsida för att hjälpa elever och föräldrar med att hitta bra länkar på internet inom olika områden.

I bakgrunder är jag webbutvecklare. Jag är inte en lärare och det här området är helt nytt för mig. Skulle vilja fortsätta jobba som en IT-pedagog. Några tips och kommentar skulle jag var tacksamt!
Hej igen,
Glömde adressen till min hemsida: https://sites.google.com/site/vittrakronhus/

Svara på diskussionen

RSS

Change language?

Välkommen!

Dela! är en mötesplats för alla som bryr sig om utbildning och lärande.
Tilltalas du av idén - då är du välkommen att bli medlem.

I denna stund är vi 3004 medlemmar i Dela! Medlemmarna skapar en stor mångfald. Här finns förskolelärare, grundskolelärare, gymnasielärare, lärarstuderande, IT-pedagoger, bibliotekarier, museipedagoger, universitetslärare, skolledare, forskare, politiker, m.fl.

Alla frågor, idéer och erfarenheter ni vill Dela! är välkomna!

/Administratörerna.

Videor

• Lägg till videor
  • Se alla

Märken

Laddar…

© 2013   Created by Niklas Karlsson.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor