Jag heter Salomon Åkerlund och läser mitt sista år på Data-systemvetenskap-programet,
Stockholms universitet. Jag och min klasskamrat Noor Fawzi ska göra ett examensarbete där vi undersöker hur iPad används i undervisningen.

Vi behöver därför komma i kontakt med institutioner/skolor som har valt att införa iPads i sin utbildning/undervisning.

Finns det någon här som känner till en institution eller skola som har gjort eller planerar att göra det?
Gärna i Stockholmsområdet.

MVH
Salomon

Visningar: 209

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Vi har börjat undersöka iPads på lärarutbildningen vid Högskolan i Borås. Våra studenter har möjlighet att låna iPads och undersöka appar samt utvärdera tillsammans med oss lärarutbildare hur iPaden kan bli en del av de digitala verktyg som man kan använda i klassrummet.
Vi ska börja testa i höst på Ross Tensta Gymnasium. 

Jag skulle gärna vilja ställa ett par frågor till dig och eventuellt andra inblandade personer som är med i införandet av iPads hos er. Skulle du kunna ge mig dig mail adress här alternativt maila mig på: salo-ake@dsv.su.se

MVH Salomon

Tipsa gärna skolorna att lägga in info om sina satsningar på en-till-en-kartan

Svara på diskussionen

RSS

Change language?

Välkommen!

Dela! är en mötesplats för alla som bryr sig om utbildning och lärande.
Tilltalas du av idén - då är du välkommen att bli medlem.

I denna stund är vi 2990 medlemmar i Dela! Medlemmarna skapar en stor mångfald. Här finns förskolelärare, grundskolelärare, gymnasielärare, lärarstuderande, IT-pedagoger, bibliotekarier, museipedagoger, universitetslärare, skolledare, forskare, politiker, m.fl.

Alla frågor, idéer och erfarenheter ni vill Dela! är välkomna!

/Administratörerna.

Videor

• Lägg till videor
  • Se alla

Märken

Laddar…

© 2013   Created by Niklas Karlsson.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor