Hej!

Undrar hur många av er jobbar med ipads i undervisningen? dels för er själva som lärare/övrig och hur många som har ipads till elever?

Visningar: 170

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Hej!

Några tips på detta hittar du på Datorn i utbildningens karta över 1-1-satsningar som numera också tar upp satsningar på surfplattor (även sådana som inte är 1-1).

http://www2.diu.se/framlar/egen-dator/

Det finns också en facebookgrupp som heter paddagogik

http://www.facebook.com/groups/paddagogik/

Hej! Jag är också nyfiken på att höra vad någon tycker om det sk. verktyget iPad. 

Jag har per telefon ringt några skolor som använder dessa i de högre åldrarna men inte fått svar på att de gjort någon smärre pedagogisk vinst med det sk. verktyget. 

Hej!

Jag har intrycket att en del skolpolitiker upptäckt att surfplattor är billigare än vanliga bärbara datorer eller netbooks och därför försöker "modernisera" skolorna genom att gödsla ut surfplattor till eleverna. En surfplatta är dock inte samma arbetsredskap som en riktig bärbar dator´eller netbook. Försök själv att göra annat än att surfa eller twittra på den! Det finns visserligen möjlighet att koppla in något annat på vissa, men det blir ju bara klumpigt.

Surfplatta är kul på resan eller att kolla nätet med, men annars väldigt begränsad enligt min mening.

På våran förskola har vi fått en Ipad per avdelning och använder den för att dokumentera verksamheten smat att försöka hitta ovh använda appar som motsvarar det tema vi arbetar med.

Svara på diskussionen

RSS

Change language?

Välkommen!

Dela! är en mötesplats för alla som bryr sig om utbildning och lärande.
Tilltalas du av idén - då är du välkommen att bli medlem.

I denna stund är vi 2990 medlemmar i Dela! Medlemmarna skapar en stor mångfald. Här finns förskolelärare, grundskolelärare, gymnasielärare, lärarstuderande, IT-pedagoger, bibliotekarier, museipedagoger, universitetslärare, skolledare, forskare, politiker, m.fl.

Alla frågor, idéer och erfarenheter ni vill Dela! är välkomna!

/Administratörerna.

Videor

• Lägg till videor
  • Se alla

Märken

Laddar…

© 2013   Created by Niklas Karlsson.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor