Jag har haft lite undringar och vill kolla med de flesta hur de ser ut i era kommuner...

(denna diskussion finns även på forumet)

Hur ser det ut i Era kommuner ang. handlingsplaner i matematik?

Enligt skolinspektionen 1 oktober 2009 så visade det sig att läroböckerna, enskilt arbete dominerade under matematik lektionerna. Även att de matematiska samtalet fick för lite utrymme i undervisningen.

Hur ser det ut på Era skolor, har kommunen eller skolan en handlingsplan för att detta skall undvikas.

De flesta kommunerna har en handlingsplan i läs och skriv men hur ser det ut i matematik? Finns det en där med?

I min kommun har jag nu varit med att ta fram en handlingsplan i matematik och denna är nu på remiss till rektorerna för att de skall säga sitt, därefter skall vi presentera den till politikerna.

Vårt övergripande mål är att: höja kvaliteten i matematikundervisningen och att fler elever skall nå en högre måluppfyllelse i matematik.

// Lottie

Visningar: 44

Inlägg i den här diskussionen

Tycker också att diamant är så bra!!!
// Lottie

RSS

Change language?

Välkommen!

Dela! är en mötesplats för alla som bryr sig om utbildning och lärande.
Tilltalas du av idén - då är du välkommen att bli medlem.

I denna stund är vi 2990 medlemmar i Dela! Medlemmarna skapar en stor mångfald. Här finns förskolelärare, grundskolelärare, gymnasielärare, lärarstuderande, IT-pedagoger, bibliotekarier, museipedagoger, universitetslärare, skolledare, forskare, politiker, m.fl.

Alla frågor, idéer och erfarenheter ni vill Dela! är välkomna!

/Administratörerna.

Videor

• Lägg till videor
  • Se alla

Märken

Laddar…

© 2013   Created by Niklas Karlsson.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor